بهمن فروتن: استقلال؛خرگوش بازیگوشی بود که در یک لحظه نیش خورد
تاريخ : سه شنبه 27 دی 1390برچسب:, | 14:31 | نویسنده : babak

 فرصت مجددی دست داد تا با بهمن فروتن مربی بادانش و علاقه مند به مسایل روز فوتبال دنیا به صحبت بنشینیم. تقریبا از همه چیز صحبت شد . فروتن اعتقاد دارد زنگ خطر برای استقلال زده شده و این تیم بیش از گذشته باید حواسش را جمع کند. او استقلال را در بازی با مس خرگوش بازیگوشی می داند که با جست و خیزهای بی ثمر در یک لحظه از حریف نیش خورد و در حقیقت ۳ امتیاز بی موقع را از دست داد.در ادامه فروتن نگاه مختصری هم به دربی میلان دارد که خواندنش خالی از لطف نیست.

آقای فروتن قبل از صحبت درباره بازی با مس کرمان ، نگاهی مختصر به بازی با داماش داشته باشیم؟

من در یک کلام باید بگویم که داماش خودش را در بغل استقلال انداخت تا ۳ امتیاز را تقدیم کند . کاری که استقلالیها مقابل مس در بازی آخرشان کردند. داماش در همان ۱۰ دقیقه شروع بازی باید به گل می رسید ولی نتوانست از موقعیت هایش استفاده کند و این استقلال بود که در ادامه از روی یک ضربه
ایستگاهی به گل رسید.

روی ضربه ایستگاهی تاکید داشتید ، چرا ؟

ببینید ، استقلال در این چند بازی نشان داده که در جریان بازی سخت به گل می رسد . البته این به خاطر اتخاذ سیستم دفاعی تیم های حریف است که مقابل استقلال چند لایه دفاع می کنند. استقلال در بازی با داماش از ضربات ایستگاهی استفاده کرد اما در مقابل مس کاری از پیش نبرد.

به بازی با مس کرمان بیاییم، چه طور دیدید این باخت را ؟

این شکست از جهات مختلفی قابل بررسی است. در درجه اول من در هفته گذشته که به صحبت های سرمربی استقلال در مطبوعات و رسانه ها نگاه می کنم نوعی غرور را در آن می بینم که به نظر می رسد از طریق ایشان به بازیکنها منتقل شده بود. کاملا مشخص بود که استقلالیها حریفشان را دست کم گرفته بودند و فکر می کردند با اختلاف چند گل می برند . اما این تفکر اشتباهی است که پیش از بازی خودت را برنده بدانی ،آن هم مقابل تیمی از انتهای جدول که مطمئنا دردرجه اول برای گرفتن حداقل امتیاز می آید.

چرا استقلال نمی تواند روند با ثباتی را در پیش بگیرد ؟

مجموعه استقلال خیلی زود به هم می ریزد و ناراضی می شود . این را حتی در رفتار تماشاگران تیم هم می بینید.

به لحاظ فنی در بازی استقلال چه مشکلاتی دیدید ؟

ببینید وقتی تیمی با دفاع چند لایه مقابل شما قرار می گیرد باید برای آن تاکتیک و نقشه به خصوصی داشته باشید . به هیچ عنوان بحث تغییر سیستم و اعداد را قبول ندارم که استقلال باید برای برد تاکتیک و نقشه اش را تغییر می داد. مسی ها همان چیزی را می خواستند که استقلال داشت روی آن تاکید می کرد. مسی ها می خواستند استقلال را به زمین خود بکشانند تا با دفاع چند لایه اشان به فکر ضدحملات و
استفاده از شوت های دقیقشان باشند.

استقلال چه باید می کرد ؟

استفاده از راهکارهای فنی ، که من کمتر دیدم استقلالیها از آن استفاده کنند.

این راهکارها را می گویید؟

۱٫شوت ۲٫سانتر ۳٫ دریبل ۴٫ یک و دو ۵ . فریب ۶٫ دویدن بدون توپ . این ۶ مورد را شما چقدر در بازی تیمتان دیدید؟

بیشترین چزی که دیده شد اصرار بر حفظ توپ در زمین حریف بود، ما در این بازی ضد حملات کمی داشتیم؟

اول بگویم که حفظ توپ گزینه خوبی است ولی باید به آن سرعت داد تا تمرکز حریف به هم بریزد . من حرکت ترکیبی خاصی از آبی ها در این بازی ندیدم. اما در مورد ضدحملات باید بگویم استقلال پدر تیم های حریف را تا به حال از ضدحملات خطرناکش در آورده اما در این بازی خود استقلالیها نخواستند ضد حمله کنند.

چرا ؟

چون باید تاکتیکشان را عوض می کردند تا مسیها به داخل زمینشان بیایند. این نیست که ما در طول ۹۰ دقیقه باید توپ را در زمین حریف حفظ کنیم . فایده ای ندارد وقتی تیمی چند لایه دفاع می کند و تیم خودمان هم نقشه خاصی برای گلزنی ندارد.

می شود مثالی از فوتبال روز دنیا بزنید تا این قضیه ملموس تر شود؟

ببینید شما به بازی بارسلونا نگاه کنید . این تیم در نیمه حریف به محض از دست دادن توپ چنان پرس پرفشاری می کند که در آنی توپ را پس می گیرد . اما بارها پیش آمده که بارسایی ها به حریف اجازه پیشروی در نیمه خودی را می دهند و در ادامه با گرفتن توپ ضدحمله ای را شکل میدهند که معمولا به گل یا موقعیت خطرناک می رسند. بارسا فقط یک مثال بود. دربی میلان را دیدید؟

بله ، می خواهید به گل اینتر اشاره کنید؟

دقیقا، شاید در طول بازی این آث میلان بود که کنترل بازی را در اختیار داشت اما اینتری ها اکثر موقعیت های خطرناکشان را در ضدحمله جستجو می کردند که اتفاقا در یک ضدحمله توانستند به گل برسند.

در مورد خارجی های استقلال چه نظری دارید؟

اینقدر عجول نباشید ، باید به آنها فرصت دهید . دنبال این نباشید
که قضاوت کنید خوب هستند یا بد . مهم این است بازیکنهای کنارشان حضور آنها را بپذیرند.

در نیمه اول آرش برهانی می توانست با پاسش به یرکوویچ او را در موقعیت صد در صد
گل قرار دهد ، شاید اگر به جای یرکوویچ ، فرهاد در آن صحنه حاضر بود صد درصد برهانی پاسش را می داد؛ اما این اتفاق نیافتاد!(با خنده)

این چیزها در فوتبال زیاد اتفاق می افتد. نکته خوبی را اشاره کردی . جا افتادن یک بازیکن جدید آن هم خارجی به زمان بیشتری نیاز دارد.

اینطور باشد برای این فصل نباید به آنها دل ببندیم؟

این دیگر به هنر مربی ها و بازیکنان بر می گردد که زودتر آنها را با تیم اخت کنند.

کمی هم در مورد مس کرمان صحبت کنیم آنها را چه طور دیدید؟

ببین پسرجون ، من هفته پیش که مس در کرمان میزبان نفت تهران بود با خبرنگار شبکه استانی مس دقایق زیادی صحبت کردم . به آنها گفتم نفت می آید و منتظر فرصت می
ماند تا زهرش را مانند یک مار کبری بریزد و خلاص. شما هم خرگوش بازیگوشی هستید که مدام جسته و گریخته حملاتی می کنید ولی به خاطر دفاع منطقی حریف سخت می شود که به گل برسید.

اتفاقا همین طور شد و نفتی ها در نیمه دوم با یک شوت به گل رسیدند.

همین است دیگر . حالا حکایت شما این شد. مسی ها درس خوبی از باخت قبلشان گرفتند و درتهران جبران مافات کردند . آنها شدند مار کبری و شما شدید آن خرگوش بازیگوش!

این باخت زنگ خطری برای استقلال نبود؟

چرا و این زنگ خطر را باید جور دیگری بشنوید .

چه طور ؟

به جدول نگاه کنید . ۳ تیم با اختلاف ۴ امتیاز در تعقیبتان هستند. دیگر یک تیم یا دو تیم نیست . ضمن اینکه سپاهان هم قطعا بیکار نمی ماند و از هر فرصتی برای کم کردن اختلاف با صدر می کوشد .

هفته آینده با فجر در شیراز بازی داریم؟

هماهنگ شدن بازیکنان جدید و آماده شدن محرومان و مصدومان می تواند کمک زیادی به شما داشته باشد . اما دقت کنید که نوع بازی تیم مقابل هم مهم است وشما باید بر اساس آن نقشه و تاکتیک مشخصی داشته باشید.

صحبت از دربی میلان شد ، در این انجمن هم این دو تیم طرفداران زیادی دارند ، نظرتان در مورد دربی مادونینا چه بود ؟

من بعد از مدتها یک فوتبال ایتالیایی جذاب دیدم . اینطور نبود که دو تیم در انتهای زمین دفاع کنند و به قول معروف فوتبال تیپیکی را ندیدیم .میل به نفوذ در دو تیم زیاد دیده می شد و سرعت پاسها واقعا زیاد بود . هردو تیم به دنبال برد بودند واین برای من جالب بود.

حق اینتر بود که ببرد؟

در نیمه اول میلان بازی بهتر بازی کرد ولی به گل نرسید ولی در ادامه با خستگی بازیکنان مسن میلان، جوانهای میلان هم مانند پاتو ، آباته ، نوچرینو و امانیلسون هم فشار زیادی بهشان آمد و این اینتر بود که سوار بر بازی شد . برای من جالب است که تیمی در مدت دوماه تا به این حد متحول شود.

کدام بازیکنها را تاثیرگذار دیدید؟

من این دربی را مصاف لوسیو و نستا می نامم . لوسیو تا لحظه آخر ایستادگی کرد و یک رهبر مقتدر برای تیمش بود اما نستا از اواسط نیمه دوم صلابت ابتداییش را از دست داد . ضمن اینکه از بازی خیره کننده زانتی و پاس گل طلایی اش هم نباید گذشت.

و سوال آخردرباره زلاتان که چرا در بازیهای حساس و بزرگ آن بازیکن همیشگی نیست ؟

زلاتان بر خلاف بسیاری از بازیکنان از استراحت در بازی بدش می آید . او دوست دارد همواره صاحب توپ شود و به هنرنمایی بپردازد. اما وقتی تیمش در بازیهای حساس کمی محتاط می شود او هم ناخودآگاه زلاتان همیشگی نیست.

آقای فروتن ممنون از وقتی که برای سایت و انجمن آبیته گذاشتید .

خواهش می کنم، برای شما و سایر دوستانتان در این سایت آرزوی موفقیت دارم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







  • قیمت خودرو
  • لیموزین